Covid-19 pandemi krizi kısa vadede çeşitli alışkanlıklarımızı durdurdu, ancak etkiler öngörülebilir gelecekte devam edecek.
Restoranlar, barlar ve hizmete dayalı işletmeler tasarım endüstrisinin müşterilerinin büyük bir bölümünü oluştururken, soru şu: Nasıl ilerleyeceğiz?
Yeni dünya düzeninin tasarımcıları ve mimarları, misafirperverlik endüstrilerini kurtarmak ve insanlara güvenli bir deneyim sağlamak için hangi çözümleri üretebilir?
Büyüyen kriz ile birlikte misafirperverlik tasarımcıları ve mimarları sosyal projelere ve temassız sistemlere odaklanarak mevcut projeleri yeniden işliyor ve yenilerini başlatıyor. Bu, oteller, restoranlar, spa, kafe vb. gibi yerlerde büyük değişiklikler görmeyi bekleyebileceğimiz anlamına geliyor.
Konukseverlik tasarımcıları, yeni dünya düzeni tasarımlarının adının esneklik olduğunu söylüyor. Halk sağlığının gerçekleriyle, misafirlerin ihtiyaçları ve tercihleriyle evrilebilecek alanlar yaratmak için çalışıyorlar ve bu kavramların geleceğe bakacak şekilde tasarlanması gerektiğini vurguluyorlar.
Hijyen Algısı
Görünür hijyen belirtilerini dahil etmek için konuk alanlarının tasarımını yeniden düşünmeniz gerekir. Bu, sert yüzey kaplama ve daha az gözenekli döşeme anlamına gelir.
Post-pandemik geleceğin tasarımının restoranlar, oteller gibi alanlarda dokunmasız işlevselliğin yükselişine benzer bir yaklaşımla şekilleneceği bir gerçektir; yapay zeka ile çalışan otomatik aktif kapılar ve musluklar gibi daha fazla otomasyon dünyasında yaşamamızı sağlayacak.
Bunun ötesinde, konuklar sağlıklarının korunduğuna dair bazı görsel kanıtlar görmek isteyeceklerdir.
Tasarımcılar görünmez ve gösterilmeyen aparatlar yerine açıkça gösterilen etkili çözümler üzerinde çalışıyor.
Hava Filtreleme Sistemleri
Salgın muhtemelen konukseverlik tasarım alanlarında hava akış sistemlerinde üstlenilen sorunları etkileyecektir.
Konaklama işletmelerinde yüksek kalibreli hava akış sistemleri kullanma fikri, operatörlerin çok para harcamaya başlayabileceği bir şey, sağlık ve refah için yeni bir trend olacaktır.
Kontrol Alanları
Check-in noktası, her anlamda konuklar ve personel arasındaki insan etkileşiminin ilk yerlerinden biridir.
Ağırlama, perakende, sağlık ve diğer ticari tasarımlar için bilinen alanlar olası bir değişikliğe uğradı ve Covid-19 pandemi krizini ve gelecekte halk sağlığını tehdit edebilecek olası salgınları önlemek için ileri temassız bir deneyim için optimize edildi.
İşlevsellik
Yeni misafirperverlik tasarımının temel amacı çok fonksiyonlu mekanlar yaratmak olacaktır.
Bu nedenle, hafif ve taşıması kolay seçenekler sunmalı ve bu alanları tek bir alana koymaya başlayabilirsiniz.
Klinik duvarları olan gri veya benzeri klostrofobik cihazlarla ve dev beyaz ekranla insanları odaya bölmek yerine, etkileyici bir düzen ile özenli fikirler uygulayarak onları daha ilginç, düz duvarlı nesnelerle çekebilirsiniz.
İnsanları birbirinden uzak tutmaya teşvik eden yer imleri ve misafirleri güvenli bir şekilde, çevrede ve dışarıda yönlendirmek için grafik çizgiler içeren sağlık dostu yerler oluşturabilirsiniz.
Alanın renklerini, metinlerini ve grafiklerini eşleştirmek için yeni sosyal mesafe göstergelerini birleştirebilir ve güvenli bir ortam oluştururken bunları mümkün olduğunca ilginç ve etkili hale getirebilirsiniz.
Yiyecek / İçecek Alışkanlıkları
Konukseverlik tasarımcıları açık büfe geleceğini restoranlarda, otellerde veya kafelerde görmüyorlar.
Yemekler havadaki partiküllere maruz kaldığı için konuklar artık açık büfe fikrini çekici bulamayacaklar.
Genel olarak, mekanlardaki yemek seçenekleri sosyal mesafeye odaklanacaktır.
Açık büfe özel konuk odalarında özel yemek gecesi için yeni bir seçenek olabilir.