For Consultation

Blog

Emeviler, Şam'ı İslam dünyasının başkenti olarak seçtiler, Arap yarımadasında İslam öncesi dönemin sanatını ve Ghassanid mimarisini birleştirdiler, Ghassanid mimarisi Bizans ve Sassanian'dan çok etkilendi, bu nedenle Emeviler tarzı bir Hristiyan sanatlarının Abbasi tarzına geçiş aşaması.

Büyük Emevi Camii:

Ummayed Mosque

Emeviler dönemindeki en büyük İslami mimari semboller ve eski tapınaktan İslami camiye dönüştürülmüş, dikdörtgen bir düzen ve (kartal kubbe) olarak bilinen muhteşem bir kubbe ile 3 minaresi var, Kiblah'ın yakınında birkaç çatılı koridor var. merkezde bir kubbe, diğer tarafta bir dizi tarihi sütun üzerine uzanan bir koridor vardır, caminin içinde açıkta kalan dikdörtgen bir çanak ve sütunlarla desteklenen altıgen süslü bir yapı vardır. Cami, İslam mimarisinin sanatları ile doludur.

Emeviler Dönemi konut mimarisi:

Residential Architecture Umayyad’s era

Konut mimarisinin en önemli örneği Suriye'deki Levant'ın merkezindeki Al-Hayeer Al-Gharbi Sarayı'dır, kendine özgü kuleleri ve kapıları vardır, Ayrıca Hisham bin Abdul Malek'ten sonra Rasafat Hisham olarak bilinen Al-Rasafah şehri, bu şehir kabul edilir Emevi mimarisinin büyük bir örneği ve Amman'ın güneyinde bulunan Emevi Hükümdarı Al-Waleed Bin Abdulmalek'e atfedilen Al-Mushtah Sarayı, yarı dairesel kulelerle çevrili dikdörtgen bir düzendir ve amaç için büyük bahçeleri vardır. sarayı özel ve güvenli tutmak için pencereler yerine havalandırma. Emeviler mimarisinin bir diğer örneği Kudüs'teki Aksa Camii'dir. Ayrıca büyük kemerlerin yapımına dahil olduğu Omara Kalesi de vardı.

Samara’a Camii, bu çağdaki ayırt edici mimariye bir örnektir, neredeyse Asur Zujretine benzeyen çok büyük ve yüksek bir minareye sahiptir. Bu dönemde, insanlar her bina için ayrı bir düzen yerine genel olarak tüm şehir için bir düzen aradılar. Bağdat şehri bu tür mimari için harika bir örnek, dairesel bir yerleşime sahipti ve dairesel şehir olarak adlandırıldı ve Bab Khorasan, Bab Al-Basra, Bab Al-Kufa gibi dört girişi vardı.

Ahmed İbn Tulun 254AH'ta Mısır'a geldi ve Abbasiler tarafından 259AH'ta Mısır'ın hükümdarı olarak atandı, dış merdivenleri ile eşsiz bir Minaresi olan bir cami inşa ederek Irak'taki Abbasi mimarisinin sanatını Mısır'a aktardı. ancak üçüncüsü ve dördüncüsü dikdörtgen yarıklı minarenin zirveleri. Caminin düzeni uzundur ve geleneksel yemeğe sahiptir, daha sonra ibadetçilere hizmet etmek için bir Madoh (Arapça kelime tercüme edilmemiştir) eklenmiştir. Yemeğin her tarafında dua için çatılı koridorlar vardır ve Kiblah tarafı en fazla sayıdadır, bu camideki kemerler sivri ve sütunlarla veya dikdörtgen bir bölümle desteklenirken, tavan dekorasyon ve Kuran ile ahşap bir kirişti. Ayetler.

Emeviler, Şam'ı İslam dünyasının başkenti olarak seçtiler, Arap yarımadasında İslam öncesi dönemin sanatını ve Ghassanid mimarisini birleştirdiler, Ghassanid mimarisi Bizans ve Sassanian'dan çok etkilendi, bu nedenle Emeviler tarzı bir Hristiyan sanatlarının Abbasi tarzına geçiş aşaması.