Batı kültürünün tarihsel bir döneminde Barok üslubu ortaya çıkmıştır. Edebiyat, mimarlık, heykel, resim, müzik, opera, dans, tiyatro gibi sanat alanlarında birçok eser üretilmiştir.
Barok stili, özellikle Latin Amerika'da Avrupa'ya ait birçok kolonideki sömürgeciliğe rağmen, görünüşe rağmen Batı Avrupa'da ortaya çıkmıştır. Zaman açısından, on yedinci yüzyılın tamamı ve on sekizinci yüzyılın başlangıcını içeren barok stil, her ülke için birkaç yıl arayla, genellikle Maniyerizm ve Rokoko arasına yerleştirilir.
Barok Tarzı:
Barok, yazarların o zaman diliminde dramatik anlamlarıyla yansıttıkları (açık değil) tarzcılıktan esinlenen bir stildir. Bu tarz sahte ve maliyetli hale geldi, dekorasyonda abartıldı ve sanatsal güzelliğin yeni ifade yöntemleri aradığı zamanlarında görsel efektlerin kullanımı ortaya çıktı. "Dahi", "vizyoner" ve "zeka" gibi yeni estetik kavramlar ortaya çıktı, kişisel düzeyde dış görünüş, sözde hareketi oluşturan, aşkın ve zarif duruşu, retorik ve abartılı biçimi ifade ettiği için farklıydı.
Barok birçok şeyde kullanıldı:
Doğal sahne: Bu, doğayı bağımsız bir sınıflandırma olarak tasvir eder ve sadece tarihsel veya dini bir karaktere sahip sahneler sunmuştur.
Portre: Bazen mükemmelliğe yaklaşmasına rağmen insanları genel olarak gerçekçi bir içerikle çizmeye odaklanır.
Sessiz doğa veya ölü doğa: Ekipman ve cihazlar ve cansız nesnelerin; gül, meyve veya diğer yiyecek, mobilya, ekipman ve müzikalin temsilini içerir.
Barok ve Mimari:
Barok mimari daha dinamik şekilleri içeriyordu. Pahalı tasarımlar, çoklu şekil ve boyutlarda teatral sanatsal duyuya sahipti. Alana çok dikkat edildi ve iç bükey, dış bükey eğriler, optik yanılsamalar ve izleyici perspektifi sağlandı. Şehir planlaması, krallar ve papalar tarafından çarpıcı bir şekilde aranırken aynı zamanda kentsel gelişim programları sayesinde büyük ilgi gördü. Sonsuz formlara politik veya dini ideallerin bir ifadesi olarak uzanan alanın sürekli yeniden yapılandırılmasını sağlayan mimari formların ve manzaraların birleştirilmesi ile biliniyordu.
İtalya, bu yeni mimari tarzı ilk uygulayan ülke oldu. İtalyan Barok kiliseleri, iç bükey ve dış bükey eğrilerin baskın olduğu çok sayıda dinamik forma sahiptir ve genellikle duvarlardan genişletilmiş, iç ve dış eğrilerin hakim olduğu çok sayıda sütuna ek olarak dekorasyon ve tasarım bakımından zengin arayüzlere ve tasarımlara da sahiptir.
Fransa'ya Louis XIII ve Louis XIV yönetiminde, kralın büyüklüğünü ve mutlak monarşiyi göstermek için profesyonel ve maliyetli bir doğaya sahip bir dizi mimari yapı vardı. Fransız mimarisinde İtalyan tarzını biraz hissedebilseniz de, klasik Rönesans dönemine yaklaşıldığında sağlam ve dengeli bir şekilde yeniden üretildi.
On yedinci yüzyıl mirasının ilk yarısında İspanya'daki mimari, mühendislikteki sadelik ve kemer sıkma ile karakterize edildi.
Barok, kiliselerin ve sarayların üst iç kısımlarına kademeli olarak uygulandı ve en etkileyici hale gelmek için kilisenin koridorunun arkasında oyulmuş ahşap süs eşyaları geliştirildi.