Tarih
Palais Garnier, yeniden yapılanmayı denetlemek için Baron Haussmann'ı seçen İmparator III. Napolyon'un başlattığı İkinci İmparatorluk döneminde Paris'in büyük yeniden yapılanmasının bir parçası olarak tasarlanmıştır.
Efsaneye göre, İmparatorun karısı İmparatoriçe Eugénie, inşaat sırasında Garnier'e binanın, binanın Yunan veya Roma tarzında inşa edilip edilmeyeceğini sordu ve şu cevabı aldı : “Napolyon III tarzında Madam!”
Mimarlık ve stil
Palais Garnier, olağanüstü zengin bir binasıdır. Altı tondan daha ağır olan merkezi bir avize altında yaklaşık 2.200 kişilik bir izleyici kitlesine ev sahipliği yapıyor ve 450 sanatçıya kadar ağırlayabilecek büyük bir sahneye sahip.
Tarz anıtsaldır ve tipik olarak Beaux-Arts tarzındadır, plandaki eksenel simetri kullanımı ve bunun dış görünüşü buna örnektir.
Palais, birçoğu Yunan mitolojisini betimleyen, çok renkli mermer frizleri, sütunları ve cömert heykelleri ile zengin bir şekilde dekore edilmiştir.
Tiyatronun ön cephesinin sütunları arasında, birçok besteci Mozart, Rossini, Daniel Auber, Beethoven, Meyerbeer, Fromental Halévy, Spontini ve Philippe Quinault'un bronz büstleri var. Merkezi çatı grubu Apollo, Şiir ve Müzik, Aimé Millet'in eseridir.
İki yaldızlı figür grubu Harmoni ve Şiir'in ikisi de Charles Gumery tarafından tasarlandı ve üçgenin iki ucundaki daha küçük bronz Pegasus figürleri Eugène-Louis Lequesne'den.
Cephe, François Jouffroy (Harmoni), Jean-Baptiste Claude Eugène Guillaume (Enstrümantal Müzik), Jean-Baptiste Carpeaux (bağımsızlık için eleştirilen dans), Jean-Joseph Perraud (Lirik Drama) ve diğer eserlerin heykelleri ile oluşturulmuş çok yönlü büyük grupları içerir. Gumery, Alexandre Falguière ve diğerlerinin çalışmalarını da.
İç bölüm, birbirleriyle çok sayıda insanın hareketine izin veren iç içe geçme koridorlarından, merdiven boşluklarından, oyuklardan ve inişlerden ve giriş sırasında sosyalleşmek için oluşturulmuş yerlerden meydana gelmiştir.
Kadife, altın varak, melek ve perileriyle zengin olan iç mekan, Barok görkeminin karakteristik özelliklerini yansıtmaktadır
Avizeyi çevreleyen tavan alanına 1964 yılında Marc Chagall tarafından yeni bir tablo verildi.
Bu resim tartışmalıydı, birçok insan Chagall'ın eserinin tiyatronun geri kalan tarzı ile uyuşmadığını hissediyordu.
Source: https://www.saylor.org/site/wp-content/uploads/2011/06/Palais-Garnier.pdf